4 Şubat 2009 Çarşamba

iki

aslında bunun ilk yazım olması gerekiyordu ama giriş evresinde saçmalamaya başladığım için kıytırık bi açılış yazısı yazdım. neyse ilk yazıyı geçersek, şu son bir senede keşfettiğim, (belki de) beni en çok etkileyen şarkıya gelelim.

'change of plans' isimli güzide grubumuzun (bana göre) en sağlam, en iyi, en bilmemne (buraya aklınıza gelebilecek her türlü iyi sıfatı yapıştırın) şarkısı. nam-ı değer "iki".

ilk rastladığım vakit muhtemelen sourberry (bkz: ekşisözlük) ile kafamı açma denemelerimden biridir. çünkü bilinen radyolarda çalınacak kadar (burda radyo eksen gibi kaliteli radyoları ayrı bi kenara koyarak) "popüler" bi grubun şarkısı değildi. bağlantıyı ordan kurdum.

neyse. ilk dinlememi gerçekleştirdikten sonra yaklaşık bi beş dakika kendime gelemedim. "neydi lan bu?" sorusu kafamı cidden kurcalamaya başlamıştı. tabi şarkıya kilitlendiğim için adını da öğrenemiştim (burda allahtan sourberry'nin "çalınan son 10 şarkı" geyiği yardıma yetişti) kaydedemiştim. bi şekilde (bkz: önceki parantez) şarkının adını bulduktan sonra genelde yaptığım gibi sözlüğü açıp, grup hakkında ki yorumlara baktım. şarkıda söz olmadığı için "ulan bunlar kesin kuzeyli falandır, böyle şarkılar onlardan çıkıyo" düşüncem, entryleri bir bir okudukça "hassiktir lan" a dönüştü (tabi mal olduğum için "iki"yi de heralde isveççe bişeydir diye düşünmüştüm).

"iki"yi dinlemek istiyodum, ama nerden? myspace adreslerinde "iki" yoktu! o şarkıyı bi şekilde bulmam lazımdı, derken "sitelerine niye bakmıyosun amele?" sorusu kafamda yankılanmaya başladı. "eveeet,siteeee" diye sayıklayarak sitelerini açtım. ve karşımda tüm albümleri (demo da olsa) duruyordu. ve en güzeli, 'beleş'ti. küçük çaplı bi şoktan sonra teker teker tüm albümleri indirdim. ve malesef söylemek zorundayım,şimdiye kadar ilk demolarından(anybody is who) başka bi 'change of plans' şarkısı dinleyemedim. o kadar tutulmuştum.(ve hala dinleyemiyorum,o klasör açılınca elim direk oraya gidiyor.)

hayatımda dinlediğim en huzurlu, insanı en çok 'düşünmeye' sevkeden şarkıları bilgisayarımdaydı! (kusura bakmayın ama mogwai falan halt yemiş)

gerçekten, bir türk grubunun bu kadar derinlik ve karakter sahibi şarkılar yapabileceğini düşünmüyordum (en azından ülkede belirli bi müzik kültürü oluşana kadar). küçük çaplı göt oluşumdan sonra kendi açımdan çeşitli deneyler yapmam gerekiyordu. müzik zevkleri farklı olan bir çok insana bu şarkıyı yolladım. sonuç 'açıkçası' şaşırtıcıydı. en arabesk insanından,en metalcisine, en alternatifinden, en rapçisine herkes beğenmişti. (yalan lan,repçilere ne yollayacam bu şarkıyı.)

neyse artık yazmaktan sıkıldım,bu yazı burda biter, dinleyin lan şu şarkıyı! bu ülkede en çok ünlü olmayı hakeden gruplardan biri. sitelerini vererek bitireyim bu yazıyı.

http://www.changeofplans.org/

1 yorum: